Dil inkişafı: 8 ilə 12 ay arası

 Birinci ilin sonlarında körpəniz hədəfinə tərəf işarə edərək, sürünərək və ya işarə edərək istədiklərini çatdırmağa başlayacaq. Həm də böyüklərin danışarkən gördüyü bir çox jesti təqlid edəcəkdir. Bu şifahi olmayan əlaqə yalnız müvəqqəti bir tədbirdir, bununla birlikdə mesajlarını sözlərlə necə ifadə edəcəyini öyrənir. 

          Əvvəlki ayların coos, gurgles və screeces’ın indi “ba”, “ga”, və “ma” kimi tanınan hecalara yol verdiyini görürsünüzmü? Övladınız hətta təsadüfən mama və bye- bye kimi sözlərdən büdrəyə bilərvə həyəcanlandıqda mənalı bir şey söylədiyini başa düşəcəkdir. Çox keçmədən sizi çağırmaq və ya diqqətinizi cəlb etmək üçün mama istifadə etməyə başlayacaq. Bu yaşda, yalnız söz söyləmək üçün gün ərzində mama deyə bilər. Nəticədə, sözləri yalnız mənalarını çatdırmaq istədikdə istifadə edəcəkdir.

          Körpənizlə doğuşdan danışdığınıza baxmayaraq, indi daha çox dil anlayır və beləliklə söhbətləriniz yeni bir əhəmiyyət kəsb edəcəkdir. Çox söz deməkdən əvvəl, sözlər varsa, ehtimal ki, şübələndiyinizdən daha çox şey alınacaq. Məsələn, otaqda sevimli bir yuncaqdan bəhs etdiyiniz zaman onun necə cavab verdiyini izləyin. Ona tərəf baxsa sənə başa dşdüyünü söyləyir. Anlayışının artmasına kömək etmək üçün onunla mümkün qədər danışmağa davam edin. Ona, xüsusilədə çimərkən, dəyişdirəndə və qidalanarkən ətrafında baş verənləri danış. Dilinizi sadə və konkretləşdirin. “Sizi böyük mavi dəsmal ilə quruyuram. Nə qədər yumşaq hiss olunur!”. Onun üçün tanış oyuncaqları və əşyaları şifahi olaraq etiketləyin və mümkün qədər ardıcıl olmağa çalışın-yəni ailənizi bu gün pişik adlandırırsınızsa, sabah ona pişik deməyin.

          Şəkil kitabları, hər şeyin bir ad olduğunu anlamaqda olan anlayışını gücləndirərək bütün bu prosesi inkişaf etdirə bilər. Özünüzə çevirə biləcəyi böyük lövhə, parça və ya vinil səhifələrdən ibarət kitablar seçin. Həm də uşağınızın tanıyacağı sadə, lakin rəngarəng illustrasiyalara baxın.

           İstər onunla oxusun, istərsə də onunla danışsın, ona qoşulmaq üçün geniş imkanlar yaradın. Sula verin və cavab gözləyin. Yoxsa rəhbərlik etməsinə icazə verin. “Gaagaagaa” deyirsə, təkraralayın və nə etdiyini görün. Bəli, bu mübadilə mənasız görünə bilər, ancaq körpənizə ünsiyyətin iki tərəfli olduğunu və xoş bir iştirakçı olduğunu söyləyir. Dediklərinə də diqqət yetirmək, başa düşdüyü sözləri tanıma ehtimalını artırmağa kömək edəcəkdir.

           Yeri gəlmişkən, bu ilk sözlər çox vaxt uyğun ingilis dili olmur. Uşağınız üçün “söz” eyni şəxsə, obyektə və ya hadisəyə davamlı istinad edən hər hansı bir səsdir. Buna görə hər dəfə süd istəyəndə “mog” deyirsə, “mog” a qanuni bir sözə hörmətlə yanaşmalısınız. Ancaq onunla danışanda “süd” istifadə edin və nəticədə o, düzəlişləri özü edəcək.

Uşaqların tanınan sözlər söyləməyə başladığı dövrdə böyük bir fərq var. Bəzilərinin ilk doğum gününə qədər iki-üç sözlü bir lüğət var. Çox güman ki, körpənizin on iki aydakı çıxışı, anlaşılan nitqin tonlarına və dəyişikliklərinə sahib bir növ səs-küydən ibarət olacaqdır. Gərginliyi, səsi və keyfiyyəti ilə fərqlənən səsləri sınaqdan keçirdiyi müddətcə danışmağa hazırlaşır. Ona nə qədər danışırmış kimi cavab verərsənsə, ünsiyyət həvəsini bir o qədər artıracaqsan.

APA healthychildren.org 8.01.2009